Sunday 28 November 2010

I will change...!!!

Someone told me “tak semua yang kita mahu tu kita akan dapat”. This phrase really encourages me to stop mengharap dari orang yang aku betul2 suka. N after watching movie korea ‘You’re Beautiful’, aku sedar yang cinta aku takkan terbalas sbb perempuan yang aku suka tu tak pernah datang pada aku. Dalam cerita tu mengatakan bahawa kalau kita kejar seseorang itu, maka kita betul2 sukakannya tapi jika dia semakin jauh atau tidak mengejar kita, maka orang itu tidak sukakan kita. Dalam kes aku, aku yang sibuk mengejar. Tapi orang tu setapak pun x berganjak. So, it really meant for something. That is, she really doesn’t like me. Tiada guna memaksa, dan tiada guna mengharap simpati. Lagipun dah ramai perempuan yang menangis dan kecewa berpunca dari aku. Sebab apa? Sebab aku xleh lupakan perempuan tu. Aku dah pernah clash, aku dah pernah berhenti memberi harapan kepada perempuan lain hanya kerana aku xleh lupakan perempuan yang aku tergila2kan tuh. So, I’m gonna stop all this S**T! Nekad! Yeargh! In less than 1 month time, I will be in a new world. Dunia kerjaya. Dalam dunia ini yang menentukan sama ada kita berjaya dalam hidup atau tidak. N if aku masih lagi terkial2 lagi macam budak2, mengharap cinta dibalas, maka aku akan gagal. Rilek ar brader, perempuan kat Malaysia ni ramai. Asalkan kita ada harta, ada duit, hidup dengan senang, maka senang perempuan nak terima kita. Cakap je nak sape, mesti dapat. Memang ade pepatah mengatakan, “duit itu bukan segala-galanya”. Tapi dengan duit, dengan harta, kita boleh kecapi bahagia yang lebih baik dari orang yang susah. Dengan duit, kita boleh melakukan ibadah yang lebih banyak dan lebih besar ganjarannya. Dengan duit, kita boleh membantu orang yang susah. Dengan duit, kita boleh jadi hamba Allah yang bersyukur dengan nikmat yang diberi. (sbb orang susah, suka menyalahkan Tuhan diatas penderitaan yang menimpa mereka)

So, I wanna be something else… not as a childish boy anymore. I must be energetic! I will face the world! I will compete against human race! I already deleted the jiwang2 post coz i dont need it anymore!!! Leave every S**T behind! Move on! Yeargh…!!!

3 comments:

  1. kalau ko setia x mustahil gak pempuan tu akan jadik hak ko. sama macam seperti setianya zulaikha kepada yusuf a.s.

    btw, kalau ko suka die kerana Allah, banyak2 kan berdoa. jodoh ni kena mintak dan usaha. huhuh

    ReplyDelete
  2. sori mencelah,,
    '5C' weh... ha2... kiding... 2 baru tgk you beautiful... ulang tengok boys over flower plk... harta plk... hee... bestnya dapat guu jun pyo... :P
    act,, i dont like 2 c people who give up in their fight 2 get sometg... espsecialy in their relation... xnampak mcm korea n hindustan... ha2... btw correct kata saudari atas nih... if betul niat 2,, xkan kemana la...
    cerita zulaikha dan yusuf... brapa taon zulaikha tunggu yusuf,, sblm jumpa yusuf dia jumpa cinta lain y lbh agung... kebetulan tgh dgr lagu nih,, 2pm:tired of waiting... hee~
    even x dapat memiliki,, enough 2 see them happy... kita pon happy... doakan dia happy... insyaAllah kamu pon akn happy... lol:)

    ReplyDelete
  3. actually aku pun hoping that girl dapat la jumpe lelaki yang die nak tuh... aku bukan type yg die nak so its okay... everyone have their own taste kan... x salah pun ade taste sendiri... xpelah nnt ade la jodoh untuk aku nnt insyaAllah... hope bile dah masuk kerja nnt dapat la jumpe si die yang Allah dah tentukan untuk jadi milik aku nnt...

    ReplyDelete