Saturday 24 April 2010

PC bermasalah pulak...!!! geram...!

haritu roomate gune PC aku... tibe2 pc aku terpadam sndiri... ptastu trus xleh hidup... aaaaargh!!! time ni la rosak... trus aku bawak g Lowyatt... disebebkan masih lagi under warranty, so, all repairs are free... ntah ape ntah tauke tu buat ngan pc aku aku xtau janji die repair...

tapi bile balik bilik, Ya Allah...!!! same jer rosaknyer...! ape yg die buat nie????
grrrr.... xper2... aku call kawan aku, die cakap, ade 2 option kalau pc xleh hidup dengan btul: 1st, sama ada power supply rosak atau 2nd, RAM longgar... so, disebabkan aku x berani nak sentuh power supply pc aku, aku try la option 2nd...

aku bukak pc aku, aku cabut RAM dua2 lepas tu pasang balik... lepas tu, trus ok! ngeh2 terer jugak aku ni yer...~ huhu... tapi memang RAM kot yg bermasalah... sebabnyer, asalnyer RAM aku 2GB tapi bile aku cek kat my computer, dah tinggal 1GB jer...

hurm... sama ada RAM rosak ataupun slot RAM tu yg rosak... minggu depan nak g Lowyatt lagi tny pasal bnda nie... tapi bukan xleh on la pc aku... boleh jer tapi x selaju yg asal la... dah slow sket... tapi xpelah... tahan la kejap nnt g la repair... ok adios...~

No comments:

Post a Comment